مقالات

چگونه به تناسب اندام برسیم؟ | راه های رسیدن به اندام ایده آل

چگونه به تناسب اندام برسیم

چگونه به تناسب اندام برسیم؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چگونه به تناسب اندام برسیم؟ اغلب ما برای رسیدن به مهم تلاش نمکنیم و با تنبلی انتظار بهرتینها را داریم. اما داشتن اندام ایدال و متناسب چه ضرورت و مزایایی دارد؟

  • داشتن تناسب اندام سبب افزایش طور عمر می شود

  • سبب کاهش ضعف در افراد و بهبود توانایی در زندگی کردن می شود.

  • با تناسب اندام بیماری های قلبی، فشار خون، ضربان قلب بالا و مشکلات عروقی را کنار می گذارید.

  • تناسب اندام پلاک های مضر را از بین برده و سبب افزایش پلاک های مفید در خون می شود.

  • کلسترول خون تان را با تناسب اندام تنظیم می کنید.

  • توده های استخوانی ساخته شده و از پوکی استخوان خبری نخواهد بود.

  • التهاب استخوانی و کمر درد را فراموش خواهید کرد.

پس همانطور که فهمیده اید تناسب اندام به جز افزایش جذابیت دارای مزایای پزشکی و سلامتی هم هست. پس برای رسیدن به جواب سوال چگونه به تناسب اندام برسیم باید از شما بخواهیم که با صرف 4 دقیقه از زمان این مقاله را که کارشناسان فروشگاه اینترنتی پوشاک ایشا تهیه کرده اند مطالعه نمایید و راه های رسیدن به اندام ایده آل را بیاموزید.

تناسب اندام با ورزش

راه های رسیدن به اندام ایده آل 

یکی از راه های رسیدن به اندام ایده آل در هر سن و سالی ورزش کردن است. سوزاندن کالری و ورزش کردن سبب جلوگیری از پیشرفت دیابت و بیماری های متابولیکی و انواع سرطان ها می شود. تناسب اندام علاوه بر سلامت نگه داشتن بدن شما به خوش استایلی شما هم کمک بزرگی می کند. این گزینه موضوعی است که برای اکثر آقایان مفید و جذاب است.

مطمئنا زمانی که شما به تناسب اندام فکر می کنید و از نظر جسمانی فعال تر می شوید، از نظر روانی نیز سالم تر هستید و حس بهتری دارید. بدن انسان به گونه ای طراحی شده است که باید فعالیت داشته و جنب و جوش کند. نشستن بی اندازه تنها باعث به وجود آمدن مشکلات بی شمار برای شما می شود.

 

پس گزینه اول برای دست یابی به اندام ایدال ورزش است. اما چه ورزشی؟ شاید اسامی رشته های مختلفی را در زندگی روزمره بشموید. بدنسازی، فیتنس، پیلاتس، زومبا و … همه این ورزش همه میتواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. اما به تنهایی نه. در کنر این ورزش ها یک رژیم غذایی مناسب، استراحت کافی و دوری از استرس و فشار های کاری نیز بسیار مهم است. در واقع ورزش فقط 20 % تاثیر گذار است. مابقی اثر را شما باید از موارد دیگر بخواهید. 

رژیم غذایی مناسب برای داشتن اندام ایده ال و متناسب بسیار اهمیت دارد. چه برای کم کردن وزن و چه برای افزایش آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در یک رژیم غذایی مناسب شما باید مقدار کافی کربوهیدرات و پروتیئن جذب کنید. به اندازه کافی استراحت کنید و نتیجه کار را ببینید. بعد از اینکه اندام ایده آل خود را ساختید با چند ترفند ساده، اصول ست کردن لباس را یاد بگیرید. این موضوع یک خانم دلربا و یا یک آقای جنتلمن خواهید شد.

تاثیر تناسب اندام بر زیبایی

آرزوی هر مرد و زن خوش استایل داشتن تناسب اندام است. مطمئنا نمی توان تاثیر اندام بر زیبایی را انکار نمود. وقتی اندام ایده آلی داشته باشیم از نظر زیبایی در وضعیت بهتری نسبت به اطرافیان قرار خواهیم گرفت. این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس هم میگردد.

تناسب اندام سبب می شود تا به راحتی هر سایز پیراهنی را انتخاب کرده و بی دغدغه بر تن کنید. در این میان لباس ها بهتر روی تن شما جلوه خواهند کرد. همین زیبایی به ظاهر ساده  سبب افزایش اعتماد بنفس و حس بهتر و شادابی شما خواهد شد.

استایل شخصی خود تان را پیدا کنید و از کسی کپی نکنید. شاید یک ست روی تن شما به زیبایی جلوه کند در حالی که برای دیگران اینگونه نباشد و بلعکس. تقریبا هر سبکی را امتحان کرده و بهترین را انتخاب کنید. اگر پیراهنی را انتخاب کنید که تناسب اندام شما را بهتر نشان دهد و به گونه ای شانه های شما را پهن تر کند جذاب تر و زیبا تر دیده می شوید.

همان طور که گفتیم تناسب اندام علاوه بر ایجاد سلامتی سبب جذابیت چه در خانم و یا در آقا می شود. یک مرد با شکم ۶ تکه راحت تر دل می برد و فریبنده تر از یک مرد با شکم بزرگ است. لاغری و تناسب اندام از آرزو های افراد چاق محسوب می شود. و داشتن یک اندام جذاب برای یک خانم و اقای لاغر هم ارزوی جذابی است.

در این میان انتخاب درست و صحیحی یک لباس نیز میتواند بر این موضوع تاثیر بگذارد. به طور مثال یک پیراهن راه راه عمودی برای شخص لاغر و قد بلند گزینه مناسبی نیست. همچنین یک پیراهن آستین بلند چهارخانه شطرنجی درشت میتواند برای شما گزینه مناسب تری باشد.

 برای رسیدن به تناسب اندام چه اقداماتی باید انجام داد؟

آیا تا به حال رژیم گرفته اید؟ ورزش کرده اید و لاغر نشدید؟ آیا تا به حال تلاش بسیار کرده و نتیجه دلخواهی حاصل نشده است. بهترین کار برای به اندام ایده آل در مرحله اول مراجعه به پزشک و بعد به باشگاه و مربی باشگاه خوب است.

به هورمون های تان توجه کنید اگر هورمون انسولین خون تان پایین باشد راحت تر لاغر می شوید. مراجعه به پزشک کار شما را راحت تر می کند. اگر علاقه به تناسب اندام دارید باید دور خوردن شکر و نشاسته مانند نان، پاستا، نوشابه، سیب زمینی و غیره… بیش از حد را خط بکشید.

تناسب اندام

مصرف قند و نشاسته علاوه بر سیری برای شما گرسنگی مداوم ایجاد می کند. این رژیم کم کربوهیدرات باعث می شود تا شما کم تر غذا بخورید. اگر بدن شما بخواهد کالری زیادی داشته باشد لازم نیست آن را حساب کنید.

برخی از میوه ها دارای قند بسیار هستند. ممکن است برخی فکر کنند استفاده از میوه های بسیار که مقوی هستند می تواند جای گزین خوبی برای غذا باشد. اما متاسفانه نمی دانند برخی میوه ها قند بسیار داشته و حاوی مقدار زیادی شکر هستند. این موضوع عوامل مخربی برای بدن شما در پی خواهد داشت.

قند میوه ها سبب کاهش سوختن چربی در بدن و روند تناسب اندام شما را با مشکل رو به رو می کند. یا از خوردن آن اجتناب کنید یا به مقدار کم و با نظر پزشک مصرف کنید. مصرف ۵ وعده میوه در روز مانند مصرف نوشیدنی های صنعتی و گاز دار است. این نوشیدنی ها دارای کربوهیدرات هستند که به سرعت هضم می شوند و روند سوختن چربی را کاهش می دهند. پس باید بسیار هوشمندانه و منطقی عمل کنید. برای این کار حتما از دستورات پزشک و یاکارشناسان تغزیه استفاده کنید.

 

تاثیر دارو ها بر تناسب اندام

بر خلاف چیزی که تصور می کنید بعضی از دارو ها موجود هستند که سبب جلوگیری از کاهش وزن شما می شوند. به همین دلیل بهترین راه کار در وحله اول مراجعه به پزشک است. تزریق انسولین به ویژه در دوز های بالا یکی از موانع موجود برای کاهش وزن شما محسوب می شود.

 دارو های ضد روان پریشی، اغلب می توانند افزایش وزن را به دنبال داشته باشند. حتی در برخی موارد دارو های ضد بارداری نیز افزایش وزن کمی به دنبال دارند. دارو های فشار خون، دارو های صرع، آنتی بیوتیک ها و برخی دیگر با آزار دادن روده و افزایش وزن سبب کاهش روند تناسب اندام شما می شوند.

 

خواب زیاد و استرس می تواند تاثیر مستقیمی بر روی افزایش وزن افراد داشته باشد. استرس می تواند هورمون کورتیزول را افزایش داده و سدی در برابر کاهش وزن شما ایجاد کند. در این مسیر با گرسنگی و افزایش وزن رو به رو خواهید شد.

برای رسیدن به تناسب اندام راه های مختلفی را امتحان کنید و بهترین آن را در نظر بگیرید. سعی کنید استرس را کلا از زندگی تان حذف کنید. خوب بخوابید و زود بیدار شوید. سعی کنید به موقع بخوابید و از زنگ برای بیدار شدن استفاده نکنید.

هنگامی که به اندازه کافی استراحت کرده و زود بخوابید راحت تر بیدار می شوید و نیازی به آلارم و استرس ندارید. هر شب خواب مشابهی داشته باشید این راه در طولانی مدت کمک می کند تا بدن در آن ساعت آماده خواب باشد.

بعد از ساعت ۲ بعد ظهر قهوه میل نکنید. زمان نیاز دارد تا بدن قهوه ای را که کافئین داشته و به آن عادت کرده را فراموش کند. به اندازه و به موقع ورزش کنید. فعالیت های فیزیکی هم می تواند کمک کننده بزرگی برای بهتر خوابیدن شما باشد.

هر روز به میزان پانزده دقیقه در برابر تابش نور خورشید قرار بگیرید این کار کمک می کند تا ساعت بدن شما خوب کار بکند. در نهایت دمای اتاق را چک کرده و توجه کنید کاملا تاریک باشد و از یک خواب آرام لذت ببرید.

 

چگونه تناسب اندام را حفظ کنیم؟

این جمله را شندید که میگویند قهرمان ماندن سخت تر از قهرمان شدن است؟ برای استایل شما هم این موضوع صدق میکند و باید بدانید نگهداشتن این استایل خوب بسیار سخت تر است. اما چگونه تناسب اندام را حفظ کنیم؟ برای رسیدن به جواب این سوال بهتر است نکات زیر را مطالعه نمایید.

  1. در قدم اول هدف مان را از تناسب اندام مشخص کنیم.

  2. بعد از مشخص شدن هدف آن را هر روز در ذهنمان تکرار کنیم.

  3. موارد قابل اندازه گیری مانند وزن، دور کمر، دور ران و غیره را با عدد مشخص کنیم.

  4. با توجه به میزان درآمد، شغل، وضعیت زندگی و دیگر ……راه هایی را انتخاب کنیم که توانایی انجام آن ها را داشته باشیم.

  5. واقع گرا باشیم و بدانیم که برای کاهش وزن ۱۰ کیلویی کم کم ۱ سال ورزش و رژیم مناسب نیاز است.

  6. فاکتور ها، اهداف و زمان بندی لازم را یاد داشت کنیم و بر روی یخچال، یا در اتاق خواب، جایی که در مقابل دید مان باشد نصب کنیم تا با تکرار فراموش نکنیم.

  7. از تغذیه درست برای رسیدن به تناسب اندام پیروی کنیم.

  8. مصرف صبحانه را فراموش نکنیم. چرا که در دراز مدت مشکلات بسیاری به وجود می اورد.

  9. بیشترین میزان توده بدنی ما را آب تشکیل می دهد حد اقل روزانه ۲ لیتر آب مصرف کنیم.

 

2 دیدگاه در “چگونه به تناسب اندام برسیم؟ | راه های رسیدن به اندام ایده آل

  1. شهرام گفت:

    خیلی خوب

    1. مهدی گفت:

      مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × چهار =